במציאות בה יותר ויותר עסקים מנהלים קשרים עסקיים ופיננסיים עם גורמים בכל רחבי העולם, נושא ההסכמים הבינלאומיים בין ארגונים וגופים הופך ליותר נדרש ונפוץ. עריכת הסכמים בינלאומיים מצריכה ידע משפטי נרחב ומדויק בתחומים שונים, למשל מיסוי, רגולציה, מסחר אלקטרוני, דיני חוזים ועוד. כדי לאפשר קשרים יעילים ובטוחים עם גורמים עסקיים ועם ארגונים בחו"ל, קריטי שההסכם בין הצד הישראלי לצדדים בחו"ל יהיה הדוק, מדויק, מותאם אישית ואמין בצורה חסרת פשרות.

מהם הסכמים בינלאומיים?

כאשר מדובר על עריכת הסכמים בינלאומיים, הכוונה היא להכנה, כתיבה, חתימה ויישום של הסכמים בין גופים ממדינות שונות, למשל מישראל וממדינה זרה כמו ארה"ב, סין או מדינה באיחוד האירופי. כאשר הסכם עסקי נעשה בין גורמים מאותה מדינה, שני הצדדים כפופים לחוקים ולתקנות של אותה מדינה, לכן קל יותר לתת מענה חוזי למקרים שונים ולהיבטים השונים בהתקשרות. אך כאשר מדובר על צדדים ממדינות שונות, המצב מורכב יותר ויש כמה מערכות חוקים, תקנות ואמנות בינלאומיות שיש לקחת בחשבון. כך, הסכם בינלאומי הנערך בין שני צדדים ממדינות שונות צריך לכלול התייחסות מעמיקה ומדויקת למערכת היחסים בין הצדדים, לחוקים המחייבים את שניהם, לחוקים בינלאומיים מחייבים יחד או בניגוד לחוקים מקומיים. 

כך, עריכת הסכמים בינלאומיים מצריכה היכרות מעמיקה ומקיפה עם המשפט הבינלאומי ועם אמנות, תקנות וחוקים הנוגעים להתקשרויות בינלאומיות בין ארגונים וגורמים שונים. 

אמנות וחוקים בינלאומיים

עסקאות והתקשרויות רבות נעשות כיום בין חברות ועסקים מישראל לבין גורמים שונים במדינות זרות, בכל רחבי העולם. פעילות עסקית זו חובקת עולם וכוללת מגוון אדיר של תחומי פעילות, למשל מסחר אלקטרוני, השקעות נדל"ן, השקעות פיננסיות, ייבוא וייצוא, עסקאות לגבי תוכנה ושירותים דיגיטליים אחרים, עסקאות קניין רוחני וכן הלאה, עם אינספור דוגמאות. 

כל אלו מתנקזים במובנים רבים לנושא של עריכת הסכמים בינלאומיים וחוזים בינלאומיים, כאשר כפי שכבר ציינו, בהסכמים אלו יש נקודות השקה רבות לאמנות בינלאומיות, לחוקים מקומיים ובינלאומיים ולתקנות רגולציה רלוונטיות. 

כך, בתהליך עריכת הסכמים בינלאומיים יש להתייחס לאמנות מס בין המדינות המעורבות בתהליך ההתקשרות, להיבטים כמו רישום חברה זרה בחו"ל, העברת כספים מחו"ל לישראל או להיפך, מכסים, תכנוני מס קפדניים וחוקיים וכמו כן לתת מענה בתוך ההסכם לסכסוכים עסקיים או כספיים שעשויים לצוץ לאורך הדרך. זהו תחום מורכב, דינמי ואשר מחייב התייחסות מקצועית מעמיקה לכל מקרה וכל הסכם בין גופים בינלאומיים.

    השאירו פרטים לקביעת פגישת ייעוץ

    דילוג לתוכן