מערכת המס בישראל היא משוכללת ומודרנית מאוד, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא קיומה של רשות המיסים כגוף ממשלתי מרכזי המרכז את כל פעילות והיבטי המיסים עבור המדינה. בעבר, גופי המיסוי השונים היו ישויות ממשלתיות נפרדות, מה שיצר לא אחת כאוס, טעויות וחוסר יעילות כולל. לכן בשנת 2004 הוקמה רשות המיסים בישראל, הפועלת במסגרת משרד האוצר כרשות עצמאית. נסביר אודות רשות המיסים בישראל, המבנה הפנימי שלה ותפקידיה. 

 

פרטים חשובים על רשות המיסים הישראלית

רשות המיסים הישראלית כוללת את הגופים והאגפים הבאים, כולם קשורים למערכת המס הישראלית על גל היבטיה וגווניה:

  • מס הכנסה 
  • מיסוי מקרקעין
  • מס ערך מוסף
  • מכס 
  • שע"ם – שירות העיבודים הממוכנים

הרשות פועלת כאמור בתוך משרד האוצר, כרשות עצמאית לכל דבר ועניין. בנוסף להיותה אחראית על גביית המיסים, ניהול מערכת המיסוי הכוללת של ישראל ושיפור מערכת המס והשירות שלה עבור ומול הציבור הישראלי, רשות המיסים היא גם חלק ממערכות אכיפת החוק הישראליות – בעיקר בהקשר לחקירות על עבירות מס ומניעת העלמות ועבירות מס למיניהן. 

רשות המיסים היא רשות עצמאית, אך היא לא פועלת בחלל ריק ולא מחליטה החלטות לגבי מדיניות מיסוי על דעת עצמה ודעת מנהליה. הרשות כפופה לחוקי המס השונים והרבים של מדינת ישראל והיא כפופה כמובן גם לממשלה ולכנסת. 

רשות המיסים כוללת כ-5,500 עובדים, באגפים, חטיבות ויחידות שונות. לרשות הרבה מאוד משרדים וסניפי פעילויות שונות ברחבי הארץ. מבחינת אכיפה וחקירות של עבירות מס, רשות המיסים הישראלית מפעילה 4 משרדים אזוריים לחקירות, יחידה ארצית למודיעין וחקירות, יחידה ארצית למניעת הלבנות הון והברחות סמים, חטיבה האחראית על ביקורת חשבונות וכמובן חטיבה משפטית נרחבת העוסקת הן במישור האזרחי (מדיניות מיסוי למשל) והן במישור הפלילי (ניהול התיקים הפליליים במקרי עבירות מס). 

 

האחראית על גביית כל המיסים במדינת ישראל

באופן הגיוני ומובן, רשות המיסים היא הגוף הבלעדי האמון על גביית כל המיסים במדינת ישראל, לפי הפקודות והחוקים השונים. אלו משימות גביית המיסים של רשות המיסים: מס הכנסה, מס רווחי הון, מיסוי שכר עבודה, מס שבח מקרקעין, מס רכישה, מס ערך מוסף, מיסי קנייה, מכס, מס הבלו על הדלק, מס רכוש. 

בהקשר ישיר לגביית המיסים והפעולות הרבות של רשות המיסים לאיתור ומניעת עבירות מס, הון שחור והעלמות מס, היעדים המרכזיים של הרשות הם לעמוד ביעדי הכנסות המיסים של הממשלה, לשפר ולהגביר את האכיפה נגד עבירות מס, לשפר את ההרתעה מהעלמות מס והמודעות לתשלום מיסים, לשפר את השירות לציבור משלמי המיסים ולקדם מדיניות כוללת של צמיחה כלכלית ובמיסוי בישראל. 

בנוסף לגביית מיסים, חקירות ואכיפה של עבירות מס שונות ושאר פעולות הקשורות ישירות למיסים ומיסוי, רשות המיסים גם עוסקת במכלול היבטים הקשורים לייבוא וייצוא של מוצרים וסחורות אל ומישראל – בעיקר בהקשרים של חוקיות הייבוא והייצוא, מכסים, מניעת הלבנת הון, נושאי קניין רוחני, איכות סביבה, הברחות סמים וכדומה. כמו כן, רשות המיסים מהווה חלק חשוב בכל תהליכי הייבוא של סחורות משטחי הרשות הפלשתינית, מבחינת בדיקות, מניעת הברחות, תשלומי מכסים נדרשים וכן הלאה. 

 

עורכת דין מומחית למיסים עם עבר ברשות המיסים

עורכת הדין קרן שקד היא מומחית בדיני מיסים ובתיקים כלכליים, כאשר לצד ידע מקצועי מקיף, ניסיון עשיר ומוכח ויכולות גבוהות מאוד בהיבטים משפטיים בתיקי מיסים למיניהם, אחד היתרונות של עורכת הדין קרן שקד הוא עבר פעיל ברשות המיסים ואי לכך היכרות מעמיקה עם הרשות, אופן פעולתה וגם אנשי מפתח בתוך רשות המיסים. עו"ד שקד שימשה כפרקליטה ברשות המיסים, במחלקה לתיקים מיוחדים אשר עוסקת במקרים מורכבים וגדולים של עבירות מס. 

בכל נושא של התנהלות מול רשות המיסים, מעבירות מס, דרך השגות שומה וערעורים ועד בירורים והגשת דו"חות ונתונים ועוד מגוון מקרים – ליווי משפטי איכותי, מדויק ומותאם אישית הוא הכרחי להצלחה שלכם. פנו אלינו היום לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ. 

לקביעת פגישת ייעוץ

    Open chat
    דילוג לתוכן